Aplikasi Flappy Bird Tiruan Boleh Mencuri Gambar Dari Telefon Pintar Anda

INFO : firedauz 07/Sep/2014


Tak lama dulu aplikasi permainan Flappy Bird yang boleh dikatakan salah satu aplikasi paling banyak dimuat turun walaupun gameplaynya boleh mendatangkan kemarahan sapa-sapa yang cuba main. Gila susah. Tapi, hairan sebab ianya berjaya membuatkan pemain ketagihan untuk mencuba lagi.



Tapi, kejayaan pembangun aplikasi tersebut tidak lama selepas keputusan untuk mengeluarkan Flappy Bird dari portal Google Play diambil atas sebab-sebab yang sukar dijelaskan.

Kini, di Google Play banyak sekali aplikasi tiruan seakan Flappy Bird yang muncul dan salah satunya berniat jahat dengan kod-kod malware disalurkan kepada pemegang telefon pintar yang dipasang aplikasi tiruan tersebut.

Ancaman itu disedari selepas aplikasi asli Flappy Bird ditarik dari Google Play sejak Februari lalu. Dikatakan aplikasi tiruan ini akan mencuri semua gambar dari telefon pintar kita dan akan memuat naik ke server pembangunnya. Konsep menjadi penyebab kepada kes penyebaran gambar peribadi selebriti luar negara.

Jadi, berhati-hati ketika muat turun sebarang aplikasi dari Google Play dan sentiasa memeriksa polisi Permission yang ditunjukkan. Kalau taknak susah di kemudian hari, elak dari menyimpan gambar peribadi di dalam telefon.
ED_IN$)?>
avatar Profile Keluar
  • Hantar ke laman sosial Anonymously
  • Klik Untuk Log Masuk:
    avatar
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...