Kucing Yang Misteri

WOW : firedauz 06/Feb/2013


Kisah ni dah lama tetapi masih segar di ingatan ramai di internet. :)



Kucing yang bernama Macavity ini mempunyai satu mata yang berwarna biru dan satu berwarna hijau. Namun apa yang istimewanya bukanlah mata kucing ini, tetapi kebijaksanaan yang ada pada kucing ini. Kucing ini dikatakan pandai mengunakan perkhidmatan pengangkutan bas. 


Pemandu bas, Bill Khunkhun, 49, terkejut apabila melihat seekor kucing yang turun dari bas bersama penumpang lain. "Ia amat aneh apabila melihat kucing turun dari bas saya bersama penumpang lain, ini merupakan pertama kali saya melihat kejadian sebegini." Katanya.

"Hari berikutnya saya berhenti di Churchill Road untuk mengambil penumpang. Semasa saya membuka pintu bas kucing itu lari ke arah bas dan masuk ke dalam bas. Dia terus melompat ke atas kerusi penumpang bas." Katanya lagi.

Lebih menarik, kucing ini datang dan pergi di tempat yang sama. Selalunya ia akan menggunakan bas ini dua hingga tiga kali dalam seminggu. Kini, penumpang sudah mengenali Macavity dan tidak lagi berasa pelik malah ada yang menyuarakan rasa kagum dengannya.

Sila like FB page Dunia Kucing :)

Lagi artikel selanjutnya di SINI. Klik dan baca kisah kucing istimewa ni.
ED_IN$)?>
avatar Profile Keluar
  • Hantar ke laman sosial Anonymously
  • Klik Untuk Log Masuk:
    avatar
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...