Invisible Man Kini Realiti!

INFO : firedauz 17/Dec/2012


Rekaan yang mengagumkan ni dikeluarkan oleh syarikat Kanada, Hyperstealth - syarikat yang berperanan dalam merekacipta peralatan untuk kegiatan ketenteraan. Quantum Stealth merupakan satu material yang menggunakan teknologi gelombang cahaya bagi membolehkan si pemakai 'halimunan' sepenuhnya, seperti selimut halimunan yang dipakai Harry Potter dalam salah satu filemnya.



Apa perasaan korang kalau diberi peluang untuk merayau-rayau tanpa dikesan dengan menggunakan alat ni? Hyperstealth Biotechnology Corp. CEO, Guy Cramer, berkata impian setiap manusia untuk menjadi halimunan bioleh menjadi kenyataan dengan teknologi Quantum Stealth.

Tentera Kanada dan Amerika telah diberi peluang untuk menguji alat tersebut dan mereka tahu teknologi seperti itu amat berguna. Syarikat Hyperstealth juga akan mempertimbangkan untuk menggunakan teknologi halimunan tersebut kepada jet pejuang, kereta kebal dan kapal selam. Bukan saja halimunan di mata manusia malah radar juga gagal untuk mengesan sebarang aktiviti.

Selepas ini, kalau korang terserempak dengan sesuatu yang memakai pakaian halimunan, jangan sangka yang tu ahli sihir macam Harry Potter, mungkin si sniper yang lengkap bersenjata.




ED_IN$)?>
avatar Profile Keluar
  • Hantar ke laman sosial Anonymously
  • Klik Untuk Log Masuk:
    avatar
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...