Koleksi Kisah Lawak April

LOL : firedauz 15/Apr/2012




Ada 26 orang gila, mereka akan menjalani ujian kesihatan di Amerika. Mereka dibawa dengan menggunakan pesawat Hercules yang besar. Ketika di udara, orang-orang gila itu terlalu bising kerana bermain bola di dalam pesawat. Kapten pesawat marah dan menyuruh co-pilotnya untuk menenangkan mereka. "Hoi! Bising sangat nie! Jangan main bola di dalam kapalterbang!!!" bentak co-pilot kepada... orang-orang gila tersebut.

Akhirnya situasi menjadi tenang. Tapi lama-kelamaan, Kapten curiga karena situasinya terlalu tenang. Dia menyuruh lagi co-pilotnya untuk memeriksa keadaan di belakang. Ketika co-pilot datang, dia terkejut setengah mati! Orang gilanya tinggal 4 orang!!! "Hei, kamu semua! Kenapa tinggal 4 orang sahaja? Yang lain ke mana?"

"Habis... tak boleh main bola di dalam kapalterbang, jadi mereka main bola di luar la."
"HAH?! Habis tu kenapa kamu semua masih berada di dalam?"

"Kan kami nie pemain simpanan...".

============================

Seorang pengarang sudah menulis enam buah novel, tiga yang terakhir termasuk dalam buku paling laris. Kerana itu dia sering muncul di TV dan radio, sering diundang ke berbagai pesta dan sering disanjung. Semua peristiwa ini akhirnya menyebabkan dia suka menceritakan tentang dirinya dan bukunya tanpa memberi peluang kepada orang lain untuk bercakap sama..

Pada suatu hari, dengan lembut isterinya menegur sikap baru suaminya.. Lalu isterinya memberikan cadangan yang mana bila suaminya terlalu asyik bercakap dia akan membunyikan batuk supaya suamimnya akan berhenti dan memberi peluang kepada orang lain pula.. 

Suatu hari ada seorang tetamu datang kerumah pengarang.. Mereka berbual.. Pengarang itu terlalu asyik menceritakan tentang dirinya selama berjam-jam.. melihat suaminya bercakap terlalu banyak bercakap tentang dirinya sendiri, maka Isterinya batuk memberikan isyarat… tiba2 pengarang itu berhenti bercakap mengenai dirinya dan berkata…

"Cukuplah saya bercerita tentang diri saya. Mari kita berbual tentang diri Anda sejenak. Apakah pendapat Anda mengenai kejayaan saya?”

==============================

Seorang pemuda memeriksa dirinya di sebuah klinik.. Setelah beberapa soalan di tanya kepada doktor berkenaan penyakitnya.. Doktor itu menyuruhnya berbaring dan membuka mulutnya kemudian mengeluarkan lidahnya panjang2. Setelah itu doktor duduk dan menulis sesuatu di mejanya.

Setelah beberapa minit kemudian doktor itu berdiri dan berkata..
"Sudah selesai. Sekarang masukkan lidahmu dan tutup mulutmu semula!” 

Dengan kehairanan pemuda tersebut bertanya..
"Doktor, tadi doktor suruh saya berbaring, membuka mulut dan menjulurkan lidah panjang2, tetapi doktor tidak melakukan apa-apa kepada saya. Untuk apa saya lakukan semua itu tadi?”

"Supaya,” jawab si doktor..
"Saya boleh menulis repot kesihatan kamu dengan tenang, tidak diganggu oleh pertanyaan2mu
yang bertubi-tubi seperti tadi!

===============================

Seorang lelaki berusia lima puluhan tahun baru sahaja kematin isteri akibat penyakit kronik. Kemudian datang beberapa tawaran dari orang tertentu menawarkan beberepa perempuan untuk dijadikan isteri baru dan teman hidup barunya. Alasan mereka beliau perlu berkahwin semula memandangkan anak -anaknya sudah besar malah tinggal jauh di Bandar dan tiada orang yang akan menjaga makan, minum, sakit, pening si duda itu.

Setelah meminta tempoh dan berfikir sedalam- dalamnya dia pun bersetuju untuk berkahwin.

Selepas memilih dan beberapa orang calon isteri yang ditawarkan oleh orang kampong maka dia pun berkahwin dengan seorang perempuan yang agak muda berusia dalam lingkungan dua puluh lima tahun.

Selepas majlis pernikahan mereka pun hidup bersama seperti pengantin baru yang lain…. … 

Isteri barunya sering ke surau pada setiap petang khamis mengikuti kuliah agama yang sering diadakan secara mingguan dengan pesyarah jemputan yang diundang khas mengajar agama di kampong tersebut.

Suatu petang selepas pulang dari kuliah agama di surau dia menceritakan apa yang didengarnya dalam kuliah tersebut. "Abang, abang nak tau tak, ustaz kata bila suami dan isteri itu bersatu/ bersetubuh kannn abang kann dengan cara yang betul dan menjaga syarat yang betul maka pasangan tersebut akan mendapat pahala sama seperti membunuh 10 ekor atau beberapa ekor syaitan”. Kata si suami "yerr kerr. Tak apa malam ni malam Jumaat, masa yang sesuai utuk bunuh syaitan kann, betul tak sayanggg” sambil ketawa. Isteri hanya tersenyum panjang.

Selang dua hari kemudian, siisteri berkata "banggg, jom kita bunuh syaitan… bang”. Si suami tersenyum panjang. Selang dua hari kemudian, si isteri berkata "banggg, jom kita bunuh syaitan… bang”. "tak pe…tunggula malam”. Esoknya si isteri berkata "banggg, jom kita bunuh syaitan… bang”. Si suami diam sambil mengangguk lemah.

Esoknya siisteri berkata "banggg, jom kita bunuh syaitan… ".

Si suami tiba – tiba marah dan berkata ……….

"Ayang nie nak bunuh syaitan ke nak bunuh abang”

=============================

Lelaki: Sudah sampai
masanya kita berpisah....
Gadis: Berpisah?!
kenapa?! kenapa baru
sekarang? kenapa tak 2-3
... ... tahun dulu?!
Lelaki: Kita harus
berpisah jugak!
Gadis: Apa salah saya?
kalau ada salah saya janji
akan berubah isk isk
isk.....
Lelaki : Dah malam
kenalah berpisah !! kau
tak nak balik ke?!!

==============================

Di sebuah muzium di Kaherah.

Pelancong : Ini tengkorak siapa ? ( sambil menunjukkan kearah sebuah kotak berkaca.)

Pemandu pelancong : Ini tengkorak Queen Cleopatra II

Pelancong : Tapi guard di luar kata, tengkorak kecil di pintu masuk tu tengkorak Queen Cleopatra II.

Pemandu pelancong : Oo… itu tengkorak semasa dia budak..( DGN KONFIDEN )

Pelancong : ????????????

===============================

Seorang wanita memohon jawatan tukang sapu di Microsoft. Pegawai disitu telah mengadakan temuduga dan meminta wanita itu menunjukkan caranya membersih
lantai.. Lalu dia mengatakan
"Anda diterima bekerja… berikan email anda, kami akan mengirim maklumat yang diperlukan.”

Wanita itu menyatakan yang dia tidak memiliki komputer dan juga email. Penemuduga terus mengatakan bahawa tanpa email.. wanita itu tidak boleh diambil sebagai pekerja… Wanita itu menerima keputusan itu dengan rasa kecewa dan hanya memiliki USD 10. Lalu dia pergi ke Supermarket terdekat dan membeli 10 kg sayur… Lalu dijualnya sayur tersebut dari pintu ke pintu dan habis dalam masa 2 jam saja…

Dia mendapat untung sekali ganda.. Lalu diulanginya kerja tersebut dan menjadikannya sebagai pekerjaan tetapnya.. Setelah beberapa waktu.. dia mampu membeli Lamborghini dan mengembangkan perniagaannya dengan membuka beberapa supermarket di US… 

Suatu hari.. dia terlintas untuk mengambil insuran untuk diri dan keluarganya… Dipanggilnya penjual insuran datang kepejabatnya…. Setelah bersetuju… Penjual insuran berkata..

"Minta email Puan…”

"Oh.. maaf saya tidak ada komputer dan email” jawab wanita itu

Penjual Insuran terkejut dan berkata
"Aneh.. Puan mempunyai perniagaan yang besar, tapi tidak mempunyai komputer dan email.
Bayangkan apa yang Puan boleh lakukan jika Puan memiliki komputer dan email.”

Wanita itu menjawab:
"Jadi tukang Sapu di Microsoft”



ED_IN$)?>
avatar Profile Keluar
  • Hantar ke laman sosial Anonymously
  • Klik Untuk Log Masuk:
    avatar
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...