Gigi Rongak Jadi Trend Terbaru!!

LOL : firedauz 31/Jan/2013




Suka atau tak suka, kebanyakkan orang akan mencapai tahap trend ni secara automatik apabila usia mencecah warga emas. Kan? Tapi tidak bagi warga Afrika Selatan kerana modified gigi ni merupakan salah satu tradisi fesyen di kalangan warga belianya. Bunyi memang pelik tapi ni la realiti. Gigi di bahagian depan akan ditanggalkan dan dibiarkan kosong yang layak dipanggil rongak.

Fesyen dan lambang kebebasan merupakan sebab utama kenapa budaya rongak ni begitu meluas di kalangan mereka. Bagaimanapun, fesyen unik ni ada sejarahnya yang tersendiri. Dikatakan ia bermula dari seorang nelayan yang rongak gigi depannya. Dia menghadapi masalah untuk bertutur dan berkomunikasi dengan orang ramai. Penyelesaiannya, dia menggunakan bunyi siulan atau whistle untuk berkomunikasi. Lama kelamaan, siulan dan 'rongak' itu menjadi perhatian dan tarikan kepada kaum wanita. 0.o

Tapi, masalah tetap timbul ketika hendak menjamu selera dan ketika temuduga untuk sesuatu pekerjaan yang memerlukan penampilan yang lebih sesuai dan standard. Untuk mengelakkan masalah tersebut, golongan berfesyen ni akan ke klinik yang menanggalkan gigi mereka sebelum ni untuk membuat gigi palsu pula. :facepalm:

Secara kesimpulannya, ini semua POYOOOO.





ED_IN$)?>
avatar Profile Keluar
  • Hantar ke laman sosial Anonymously
  • Klik Untuk Log Masuk:
    avatar
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...