Komik Online Seram

WOW : firedauz 11/Nov/2013




Webtoon atau komik online yang menggunakan teknologi flash dikatakan semakin popular di Asia khusunya Korea. Buktinya, seorang blogger terkenal Horang telah menghasilkan dua siri komik seram online bertajuk Ok-su Station Ghost dan Bongcheon-Dong Ghost. Ada sumber menyatakan Horang adalah pelukis manga terkenal, Jong-Ho Choi namun tak dipastikan kesahihannya. Sila betulkan jika salah :)



Bongcheon Dong Ghost ni dikatakan salah satu komik online paling seram abad ini sebab ianya dihasilkan berdasarkan kisah benar. Menurut cerita, pada 2002, seorang wanita, Pn Cho dilaporkan telah membunuh diri di kawasan tersebut atas alasan terlepas hak jagaan anak selepas berpisah dengan bekas suaminya. 

Jalan cerita komik ini berdasarkan saksi yang pernah berdepan dengan roh Pn Cho itu sendiri yang datang bertanyakan di mana anaknya. Cara terbaik untuk melepaskan diri jika terserempak dengan hantu ini ialah dengan menunjukkan arah paling jauh dan hantu itu akan pergi ke sana. Awas jika arah yang ditunjukkan itu dekat, hantu pn Cho akan datang kembali mencari korang.. haha

Klik link di bawah dan teruskan membaca. Untuk kepuasan maksimum, sila gunakan headphone dan baca dalam gelap k.




ED_IN$)?>
avatar Profile Keluar
  • Hantar ke laman sosial Anonymously
  • Klik Untuk Log Masuk:
    avatar
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...