Misteri Dunia Yang Tetap Misteri..

Pelik : firedauz 19/Sep/2012


Naga Fireballs 

 

Bola naga ini terjadi setiap bulan Oktober di Sungai Mekong yang terletak di Vietnam. Fenomena ini kemudian di namai sebagai Naga Fireballs. Tiada jawapan yang dapat diberikan saintis sehingga sekarang. 

Star Jelly 

 

Setiap kali ada kejadian meteor jatuh dari langit, pasti akan meninggalkan kesan 'star jelly' bertaburan di muka bumi. Apa pun bendanya, ia tetap menjadi misteri. 

Blue Jet & Sprites 

 

Fenomena ini sering dikaitkan dengan gelombang elektromagnet di langit berhampiran angkasa yang akan menghasilkan satu gelombang bercahaya. Blue jet selalunya muncul pada ketika hujan beserta ribut petir melanda. 

Earthquake Lights 

 

Dikatakan sebelum berlakunya gempa bumi, akan munculnya satu fenomena cahaya aneh di langit. Cahaya ini pernah di lihat sebelum berlakunya gempa di China, Peru dan Jepun. 

Red Rain 

 

Di satu daerah di Kerala, India selalu berlakunya fenomena hujan merah yang sehingga kini masih membingungkan para saintis dunia. 

Raining animals 

 

Dari beberapa tahun, ada laporan mengatakan terdapat beberapa tempat yang dihujani oleh binatang dari langit di beberapa negara. Kodok telah dilaporkan pernah menghujani negara Jepun, Cacing-cacing secara spontan tersebar di tanah dalam jumlah yang cukup banyak di Lousiana, Ikan-ikan berjatuhan di California. Apakah semua ini? 

Spontaneous Human Combustion 

 

Spontaneous Human Combustion (SHC) adalah fenomena yang terjadi ketika seseorang terbakar secara tiba-tiba tanpa alasan apapun bahkan pernah dilaporkan seseorang itu terbakar sehingga menjadi abu walaupun tempat di sekelilingnya tidak terbakar!

Read more: http://www.mylepak.net/forum/20-41-1#ixzz26sXoKeb5
ED_IN$)?>
avatar Profile Keluar
  • Hantar ke laman sosial Anonymously
  • Klik Untuk Log Masuk:
    avatar
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...